BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, August 6, 2010

3rd year

salam ...


yiibbbaa3....
xsangka da 4 minggu aku jadik senior...
da 3rd year...
rasenye cam baru jek aku terkejar2 mase diorentasikan sbg pelajar mentah...
rasenye cam baru jek berperang DECTAR...

yup..xdinafikan tahun akhir ni idup aku makin bz la...(kononnye)
credit hour 13 unit jek..tp pegi pagi balik petang..ade jek keje..
final year THESIS yg paling penting
nsb baik mase short sem aritu aku da wat sampling n da start experiment yg simple2...
kalo x lagi la aku terkejar2...

paling penting..taun akhir adalah taun yg perlukan pengorbanan aku...
esp. DUIT...
biase la undergrad ni xde peruntukan thesis.....
faham2 jek la...melabur duit sendiri..
nk claim pon sikit2...
sebelum..semasa n selepas...sume duit..
pendek kate mmg PTPTN aku xdpt menampung idup sampai pertengahan sem..
jgn berangan la nk berfoya2..kene berjimat2...
belum cite pasal fieldwork lagi...
sem ni jek yg dirancang ade 3 tempat...

Dungun~ Bengkel tesis
cameron~ penggunaan & penilaian tanah
Penang~ hidrologi dan geokimia sekitaran...

Thai~ jaringan KRK dgn Thai...(ni kes lain)

field work sgt memerlukan duit ye..paling koman ade rm100 dlm tgn...
xde mkn tanggung cm zaman2 rombongan sekolah or zaman matrik dlu
selalunya sampling site jauh2...aku pny site kat Bukit Rokan,N9..
maka terpaksa la bermalam dihotel.. :P

fieldwork aku mmg kejenye mcm keje2 orng lelaki..
angkut tanah berguni2..lebih 40kg
tangan melecet2..luka2 kecik or sakit badan tu biasa la..
belum kira amik undisturb sample yg gunakan peralatan besi2 yg berat..berjemur tgh panas..n paling mencabar bile sample x jadi...sabo jek la....rase give up pon ade
tp terasa diri seperti LADY GAGAH...hoho

pengalaman paling xleh lupa mase g sampling- bilik kene ambush jabatan agama..
maklum la, tidoq hotel budget jek...
kebetulan mmg public holiday
so mmg dieorng giat wat operasi...
xleh nk salahkan sesape..
abes sume dieorng cek..toilet,celah katil,,belakang langsir pon die belek..
tp xde pape belaku sbb kami BUDAK BAIK..huhu

pape pon sume tu cabaran..amik yg +ve jek..
hope aku xbyk merungut dgn sume ni...
kalo sume nak yg mudah..yg senang..yg cepat...
kite xkan rase harga SEGULUNG IJAZAH...

agi idup agi ngelaban!!!
hati kene tabah babe...

Pape pon aku manusia biase
kdg2 naik fedap gak ngn mcm2 hal..


"LIFE IS NOT ALWAYZ EASY...if u keep going n persevere to the very best of ur ability, u'll gain strength to manage the new challenges ahead...."






2 comments:

cikmawar said...

tp yang pasti aok terbaik bile berfieldwork !

koi lembik, demam !
cis cis cis..

Diela Zulkifli said...

antibodi koi kuat..huhu
pasni aok kene bjemur sokmo..biar itam cam koi...
baru xdemam da...