BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, August 19, 2010

PUPUK DAN DIBENTUK...bukan DIKETUK DAN DIHANTUK

salam..
setelah sepi beberapa ketika dlm dunia blog...

hari ni aku dpt perkataan baru...

"minat pada sesuatu mesti di PUPUK DAN DIBENTUK...bukan DIKETUK DAN DIHANTUK"
quote ni aku tujukan khas pade LATIHAN ILMIAH a.k.a TESIS yg aku sedang jalankan sbg syarat utk dpt ijazah sarjanamuda...
pd dasarnye..aku sendiri xberapa berminat dgn tajuk yg aku dpt..
entah nape..maybe sbb aku pelajar 'geosains" bukan "geologi"
sbb aku rase ilmu dlm bidang tanah, batuan, mineral etc agak terhad yg aku tau...
sume ni alasan yg xleh pakai....
aku sendiri akui sejak zaman sekolah & matrik lagi aku xsuke dgn kerja2 makmal...
entah xtau nape...maybe sbb aku xsuke wat lab report slps amali...

sejak bape ari lepas aku menggiatkan diri aku utk menyiapkan proposal..
seriously...aku rase rumit..mungkin ni kali pertama aku terpaksa berhadapan dgn menda2 cam ni..bertambah rumit..aku ssh nk cari bahan rujukan...
adakah aku yg xreti carik or mmg terhad????
ditambah dgn peta site "FELDA BUKIT ROKAN BARAT,GEMENCHEH, N9" xdpt di kesan walaupon gune google earth...kepala da makin serabut...
kalo boleh nk siapkan secepat mungkin sbb byk lagi kerja2 menunggu...

Hari2 aku memujuk diri ni utk bersabar...
Hari2 aku memujuk diri ni utk krgkan merunggut dgn segala masalah...
Hari2 aku memujuk diri ni kurangkan bercakap tntg masalah tesis ni....
sbb bagi aku...mls bising jek lebih tp xde hasil..

mlm ni mata xmau lelap sbb memuhasabah diri mencari ape yg berlaku disebalik keserabutan otak ni...mls nk panjang2kan cite...

aku sepatutnya pupuk dan bentuk minat pada kerja2 aku..pasang nawaitu baik2...
bukan "ketuk dan hantuk" pade minat...sbb hasilnye cume penat...
betul la kate mak..bila kita minat dgn sesuatu kerja...kite xterasa penat walaupun kerja tu berat...


0 comments: