BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, August 6, 2010

emmm...errrkkk...arrrr.....



ERMMM....ERRRKKK...ARRRR.....

bunyi yg biase dgr time orng barcakap or berucap...
kadang2 aku tgk orng "atasan" pon berucapan mesti di selang selikan dgn bunyi panjang cam nih
kdg nek jenuh nk dgr...
tp aku rase bangga dgn orng Thai...time bagi ucapan...
laju mcm tren....tah mane koma,nokhtah,tanda seru......
negara lain xtau la camne..sbb x penah tgk n dgr ucapan dieorng

aku sendiri x terkecuali bile bcakap dpn orng ramai....
bape byk emmmm....tah...
maybe aku nervous kot..sampai idea nk bercakap x terkeluar kat mulut nih
or maybe sel2 otak aku lambat berhubung..mcm iklan susu anmum....
tp biasenye orng lelaki yg camnih...
pompuan laju sikit kalo bercakap...
kononnye lelaki lebih byk berfikir da bercakap...
kononnye la...kebenarannye aku pon xtau...

yg pasti bile byk selingan dgn errrmmm...
tahap keyakinan orng or tumpuan orng pade ucapan kite da makin berkurang
apetah lagi bile ckp xde eye contact..mate pandang sane sini mase bcakap...
susuan ayat pon da bercelaru n xtersusun...

antara tips yg aku dpt...
sblm bagi ucapan or membentang..kene ade persiapan rapi..well prepared!!
ilmu tentang ape yg nk dibentangkan pon kene byk...
satu lagi...hemisfera otak kiri dan otak kanan mesti same2 aktif...
jgn biarkan sebelah jek yg byk berperanan...








2 comments:

cikmawar said...

koi rase koi pakai otak tengah2..
huhu

Diela Zulkifli said...

same la kite aok weh..huhu